Educaţia incluzivă timpurie porneşte de la ideea că orice copil merită şi are dreptul la un start bun pentru viaţa sa. Dezvoltarea la vârstele mici are o semnificaţie decisivă pentru viitorul adult.
- Cum devine educaţia timpurie una incluzivă?
- Cum propune cele mai potrivite abordări educaţionale la vârstele mici, pentru a produce o educaţie de calitate?
- Cum oferă o nouă valoare diferenţelor dintre copii?
- Cum reuşeşte să schimbe viziunea asupra incluziunii, abordând-o ca pe o responsabilitate comună?
Aceste întrebări constituie preocuparea ghidului metodic „Educaţie incluzivă timpurie” (Chişinău, 2020), apărută recent în colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, naturii, reale. Arte. În încercarea de a oferi cel mai potrivit răspuns, sunt selectate şi prezentate modele de dezvoltare a educaţiei incluzive în învăţământul preşcolar, dezvoltate în mai multe instituţii de educaţie timpurie din ţară.
Ghidul se adresează tuturor celor care, prin menirea sa, vocaţională sau parentală, cresc şi educă copii de până la 7 ani, sprijină şi contribuie direct la procesul de îngrijire şi educaţie a copiilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu