„Joaca este cea mai înaltă formă de cercetare.”
Albert Einstein
Conceptul de „joc psihologic” a fost instaurat şi dezvoltat de fondatorul Analizei Tranzacţionale Eric Berne (medic, psiholog, psihiatru american).
Jocurile psihologice se caracterizează prin calităţi ascunse şi repetitive şi printr-un final neplăcut emoţional pentru ambii participanţi la joc. Astfel, jocurile psihologice se deosebesc de alte activitaţi ludice prin faptul că, de multe ori, au implicaţii dramatice pentru cei care le folosesc.
Ghidul practic „83 de jocuri psihologice pentru animarea grupurilor : Manual pentru psihologi, consilieri şcolari, profesori, asistenţi sociali” (Iaşi, Editura Polirom, 2008) coordonator Sabina Manes, propune o gamă completă de jocuri pentru creşterea nivelului de conştiinţă al participanţilor, experimentarea propriilor modele de comportament, stimularea creativităţii, favorizarea autorealizării. Fiecare joc include o scurtă descriere, scopul, numărul participanţilor, vârsta, gradul de dificultate, timpul de lucru necesar, sfaturi pentru animatorul grupului, precum şi eventuale variante.
Volumul va fi util pentru viitorii profesori, consilieri şcolari, psihologi, asistenţi sociali, precum şi pentru specialişti deja formaţi care poate fi împrumutat la domiciliu din colecţia sălii de împrumut nr.1 Documente ştiintifice şi beletristică, sau consultat în sala de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu