Cadrul normativ internaţional şi naţional al drepturilor copilului stipulează că educaţia copiilor cu CES se realizează pentru a-i ajuta să ducă o viaţă în deplină egalitate şi demnitate alături de ceilalţi, să promoveze autonomia, să faciliteze participarea activă la viaţa socială. Acest lucru poate fi realizat prin servicii educaţionale de suport şi asistenţă educaţională individualizată la clasă. Cadrelor didactice le revine cea mai mare parte a activităţilor de eliminare a barierelor de învăţare şi participare a elevilor cu CES. Pentru a favoriza dezvoltarea optimă a competenţelor fiecărui elev prin adaptările curriculare potrivit particularităţilor individuale, cadrele didactice au nevoie de suport metodologic.
Lucrarea „Educaţie incluzivă : Ghid metodic pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice” (Bălţi, 2021), semnată de cadrele didactice USARB: Veronica Rusov, asistent univ. şi Tatiana Şova, dr., conf. univ., este realizată prin sistematizarea literaturii care abordează individualizarea instruirii în clasa incluzivă şi este destinat formatorilor (membri SAP, membri CMI, CDS, cadre didactice universitare) şi tuturor care sunt interesaţi de organizarea activităţilor de dezvoltare profesională continuă a cadrelor didactice în domeniul educaţiei incluzive.
Ghidul poate fi consultat în sala de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, naturii, reale. Arte sau împrumutat la domiciliu din sala de împrumut nr. 2 Documente didactice / metodice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu