Învăţarea a constituit și constituie o temă de reflecţie și de interes major pentru elevi, profesori, părinţi, dar și pentru întreaga societate. Deși studiată în diverse cercetări, rămâne un univers insuficient explorat fiind influenţat profund și continuu de ritmul dezvoltărilor societale.
Studiului monografic „Învăţarea şcolară. Probleme de realizare. Perspective de dezvoltare : Monografie colectivă” (Chişinău IŞE, 2020), coordonator ştiinţific Ludmila Franţuzan, apărută recent în colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte, este de a examina conceptul de învăţare la nivel metodologic și la nivelul practicilor educaţionale.
Cercetarea readuce în prim-plan un concept fundamental din domeniul știinţelor educaţiei – învăţarea școlară. Demersul echipei de cercetare s-a axat pe o abordare complexă și actuală a noţiunii respective, urmărindu-se constituirea unei viziuni clare, de ansamblu și, respectiv, posibilitatea unei structurări renovate a acestui proces extrem de important pentru viaţa școlară și cea ulterioară a elevilor.
Scopul acestui studiu este, de asemenea, să configureze într-un mod explicit, vizibil, evenimentele sociale și starea actuală de lucruri din învăţământ în viziune filosofică, sociologică, pedagogică, psihologică etc., pentru a putea oferi soluţii pertinente privitor la condiţiile favorabile ale învăţării școlare, în general, dar și, în particular, în cadrul ariilor curriculare: Limbă și comunicare, Matematică și Știinţe, Educaţie socioumanistică, Arte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu