06 martie 2023

AUTOCUNOAŞTERE ŞI DEZVOLTARE PERSONALĂ. PSIHOLOGIA INFLUENŢEI SOCIALE de Philip ZIMBARDO

Influenţa socială este prezentă peste tot. Funcţionează oriunde, oricând. Pentru a funcţiona în cel mai eficient mod în lumea în care trăim, e bine să ştim cum şi când să folosim influenţa socială, sa fim în stare să recunoaştem când cineva încearcă să ne convingă de ceva şi să înţelegem când să acceptăm sau să respingem tentativele altor persoane de a ne persuada.

In volumul „Psihologia influenţei sociale şi a schimbării de atitudine” (Bucureşti : Editura Trei, 2022), autorii Philip G. Zimbardo şi Michael R. Leippe abordează în mod integrat o gamă largă de studii, teorii şi aplicaţii practice din domeniul influenţei sociale, acoperind toate subiectele principale din această sferă, printre care persuasiunea, complianţa, conformismul, obedienţa, disonanţa şi autoatribuirea, condiţionarea şi învăţarea socială, relaţia dintre atitudine şi comportament, implicarea atitudinală, prejudecăţile, comunicarea nonverbală şi chiar influenţa subliminală.

Teoriile psihologiei sociale sunt prezentate într-un stil antrenant şi sunt ilustrate cu experimente şi cercetări de teren descrise în detaliu, cu aplicaţii şi exemple din viaţa cotidiană, astfel încât această carte să fie atât utilă în studierea influenţei sociale, cât şi agreabilă ca lectură.

Lucrarea poate fi consultată în sala de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte.

Niciun comentariu: