23 septembrie 2022

LECTURA DE WEEKEND. N-AM VENIT SĂ ŢIN UN DISCURS de Gabriel Garcia MARQUEZ

„...Am început să scriu din întâmplare, poate numai pentru a-i demonstra unui prieten că generaţia mea era capabilă să producă scriitori; apoi am căzut în capcana de a scrie mai departe din plăcere, iar mai târziu, în altă capcană, şi anume, că nimic nu-mi plăcea mai mult pe lume decât să scriu.”
(Gabriel Garcia Marquez)

Laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1982, scriitorul columbian Gabriel Garcia Marquez s-a născut în 1927, în Aracataca, fiind cel mai cunoscut scriitor latino-american al lumii contemporane, devenind pe plan mondial părintele realismului magic.

În această săptămână, Vă recomandăm pentru lectura de weekend cartea „Nu vin să ţin un discurs”, semnată de Gabriel Garcia Marquez, lansată în 29 octombrie 2010, publicată la editura Mondadori. Volumul reuneşte 21 de texte, majoritatea inedite, dar şi unele rătăcite sau uitate, destinate a fi citite în public, pe care autorul le-a scris de-a lungul vieţii sale: primul, care dă şi titlul culegerii, este cel ţinut la 17 ani, la absolvirea liceului, în prezenţa colegilor de clasă, iar ultimul, din 2007, a fost citit în faţa Academiei Regale a Spaniei şi a Academiilor Hispanoamericane corespunzătoare, precum şi a Regilor Spaniei. Eventaiul tematic al acestor texte este impresionant.

„Citind aceste discursuri – mărturiseşte Gabriel Garcia Marquez – redescopăr cum m-am schimbat şi am evoluat ca scriitor.” 

Volumul „N-am venit să ţin un discurs” (Bucureşti, Editura RAO, 2011) poate fi împrumutat din colecţia sălii de împrumut nr.1 Documente ştiinţifice şi beletristică a BŞ USARB.

Niciun comentariu: