30 septembrie 2022

LECTURA DE WEEKEND. EDUCAŢIA INCLUZIVĂ ŞI PEDAGOGIA DIVERSITĂŢII de Alois GHERGUŢ

„Nu-l poţi înţelege şi respecta pe cel de lângă tine până când nu accepţi să lupţi cu propriile limite şi prejudecăţi.”
A. Gherguţ

coperta carte Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii semnată de Alois Gherguţ
Problematica cerinţelor speciale în educaţie şi asigurarea de şanse egale la educaţie şi forme pentru toţi copii au devenit o preocupare prioritară pentru specialiştii din sistemul de învăţământ românesc, în contextul promovării principiilor educaţiei pentru toţi şi al normalizării vieţii persoanelor cu cerinţe speciale. Conceptul de incluziune a început să fie utilizat la sfârşitul anilor 90 ca alternativă la conceptul de integrare. În context educaţional, incluziunea presupune dezvoltarea de relaţii interpersonale deschise, pozitive între elevi, flexibilitatea programelor şcolare, diversificarea strategiilor educaţionale şi asigurarea serviciilor de intervenţie şi suport pentru elevii cu cerinţe speciale, promovarea egalităţii în drepturi şi responsabilităţi pentru toţi elevii, asigurarea accesului în mod egal la oportunităţi de învăţare, parteneriatul funcţional între şcoală şi familia/părinţii copiilor, implicarea activă a comunităţii în programele şi activităţile dezvoltate de şcoli.

În acest weekend, Vă recomandăm cartea Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii semnată de Alois Gherguţ, disponibilă pentru împrumut la domiciliu în sala de împrumut nr. 1 Documente ştiinţifice şi beletristică şi pentru consultare în sala de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, naturii, reale. Arte. În lucrare sunt analizate principalele aspecte ale politicilor şi practicilor educaţionale destinate elevilor cu cerinţe speciale. La fel, autorul propune soluţii pentru proiectarea şi aplicarea programelor educaţionale desfăşurate în şcolile incluzive.

Volumul Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii (Iaşi, Editura Polirom, 2016) de Alois Gherguţ oferă suport teoretico-practic cadrelor didactice, precum şi studenţilor, viitorilor specialişti din domeniu.

Niciun comentariu: