Managementul claselor simultane reprezintă un subiect important pe agenda şcolii din Republica Moldova, fiind exprimat de tendinţele politicilor de stat în domeniul educaţiei, cu privire la rezolvarea problemei demografice, dar şi celei de exod al populaţiei.
Lucrarea „Învăţământul simultan: Note de curs pentru studenţi” (Bălţi, 2021), constituie un suport ştiinţifico-metodic în problematica acestui tip de învăţământ, reflectând specificul funcţional privind educaţia elevilor prin aspectele structurale de constituire a claselor, principii specifice şi demersuri didactice ale organizării procesului educaţional, strategia realizării activităţilor individuale şi interactive în clasele cu regim simultan.
În completarea subiectelor dezvoltate în lucrare, este propus studenţilor un ghid metodologic „Învăţământul simultan: Breviarium” (Bălţi, 2021), cu texte relevante şi modele de proiecte didactice, elaborate cu scopul formării competenţelor cadrului didactic pentru activitatea în clasele cu regim simultan.
Ambele lucrări sunt semnate de autorii: Aliona Briţchi, dr., conf. univ. USARB şi Larisa Sadovei, dr., conf. univ., şi au îmbogăţit recent colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu