Optimizarea strategiilor de coping este o dimensiune atât de importanta încât e greu de imaginat o situaţie autentică în care elevii să nu beneficieze de pe urma ei. Rezolvarea conflictelor de pe terenul de sport, rezolvarea unui conflict cu un prieten, discuţii cu profesorii în legatură cu un comportament indezirabil sau cu parinţii în legatură cu o limită, toate sunt exemple de probleme cu care se confruntă elevii. Cu toate acestea, cadrele didactice şi părinţii cunosc foarte puţin din acest domeniu de optimizare a strategiilor de coping util pentru rezolvarea de probleme.
În colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte recent a apărut o lucrare nouă din domeniul psihologie „Strategii de coping la copii, părinţi şi profesori : Programe de intervenţie” (Bucureşti : Editura Universitară, 2020), semnată de Marcela Popescu, în care este abordat acest subiect.
Lucrarea reprezintă o contribuţie valoroasă prin fundamentarea teoretică a studiilor empirice originale privind programele de intervenţie de coping, oferind astfel un argument complet şi bine structurat pentru susţinerea utilităţii realizării unor programe de intervenţie valide privind optimizarea strategiilor de a face faţă stresului elevilor, părinţilor şi profesorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu