Încă din antichitate teatrul prezintă un model educaţional universal şi constituie o modalitate de exprimare artistică şi un prilej de punere în valoare a copilului/elevului. Arta teatrală este maximal apropiată de viaţa copilului, procesul de comunicare, or la baza oricărui joc se află instinctul imitaţiei. Copilul se dezvoltă în procesul de îmitare a unor modele de comportament din anturajul nemijlocit, din viaţa reală.
În studiul monografic „Cultura teatrală a elevilor” (Bălţi, 2022), semnat de Angela Bejan, dr., lector universitar USARB, este explorată şi remodelată pedagogic dimensiunea culturii artistic-estetice a elvilor din clasele primare în contextul activităţilor de artă teatrală.
Cultura teatrală nu este o entitate monolită, ci o capacitate reală a unor copii reali de a percepe – înţelege – comenta/interpreta – crea/recrea elementele/fenomenele/operele dramatice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu