Se poate afirma că lucrările de ultima oră pe subiectul proverbelor şi al rolului lor în educaţie sunt într-un număr limitat, majoritatea având fie o abordare lingvistică, fie una comparativă cu proverbele din alte limbi.
În cartea autoarei Letiţia Iancu-Durnea „Rolul proverbelor în educaţie” (Iaşi: Institutul European, 2019), apărută recent în colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte, este conturată o imagine complexă despre importanţa, despre modalitatea de transmitere, de memorare şi de punere în valoare a proverbelor româneşti.
Lucrarea se constituie într-un suport pentru elucidarea şi sprijinirea utilizării fondului paremiologic ca o valoroasă resursă educativă şi morală ce poate să amplifice cunoştinţele noilor generaţii despre popor şi motivele lui de bucurie, supărare, frică, tristeţe, mânie, dispreţ şi uimire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu