Şcoala oferă spaţiul, cadrul şi reperele de dezvoltare pentru o categorie largă de vârstă. Nu întotdeauna însă viaţa unui copil sau adolescent este generoasă cu acesta, nu întotdeauna dimensiunile semnificative ale lumii sale se poziţionează într-un echilibru necesar pentru o evoluţie pozitivă, ascendentă şi securizantă. Lipsa de suport şi de reacţie în astfel de situaţii creşte riscul pentru comportamente de risc, eşec şi abandon şcolar, patologie mentală.
Manualul „Intervenţii psihologice în şcoală” (Bucureşti, 2019), prezent în colecţia sălii de lectură Ştiinţe psihopedagogice, ale naturii, reale. Arte, este un ghid, care satisface nevoile şi exigenţele unui consilier şcolar dornic să afle abordările contemporane în munca cu elevul, părintele şi profesorul. Tematica manualului acoperă o arie largă de probleme şi activităţi tipice consilierii şcolare: de la evaluarea elevului la consilierea de grup, de la intervenţia în doliu la prevenţia suicidului, de la consilierea în cazurile de viol, abuz şi adicţie la dezvoltarea personală a elevului.
Intervenţii psihologice în şcoală : Manualul consilierului şcolar / coordonator Violeta Enea ; prefaţă de Adriana Băban. – Iaşi : Polirom, 2019. – 697 p.. – (Collegium. Psihologie). – ISBN 978-973-46-6358-3.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu