22 ianuarie 2018

METACOGNIŢIA – PERSPECTIVE ACTUALE

Colecţia sălii de lectură nr. 3 Ştiinţe psiho-pedagogice, naturii, reale. Arte s-a completat recent cu o lucrare, semnată de Florentina Mogonea „Premise teoretice şi metodologice ale valorificării metacogniţiei în activitatea didactică” (Craiova, Ed. SITECH, 2014).

„Termenul de metacogniţie are o istorie de aproape o jumătate de secol, cunoscând, de-a lungul acestei perioade, numeroase încercări de definire, de delimitare conceptuală de alte concepte quasisinonime, de stabilire a dimensiunilor şi componentelor sale. Problematica metacogniţiei este analizată atât pentru segmentele de vârstă care corespund şcolarităţii, având în vedere posibilitatea şi necesitatea stimulării acesteia, cât şi la vârsta adultă, datorită implicaţiilor ei în activitatea socială şi profesională”. (F. Mogonea)

Exemplificările din lucrare pot oferi modele de bune practici pentru stimularea competenţei metacognitive pentru profesorii de Limba română şi pentru ceilalţi profesori, direcţiile de acţiune prezentate putând fi particularizate şi pentru alte discipline de învăţământ.

Niciun comentariu: